Chelsea vs Arsenal : 2-0, Lukaku Perform

chelsea-vs-arsenal

chelsea vs arsenal

Jika Like & Share ke Media Sosial Anda

Romelu Lukaku menjaringkan gol ketika kembali ke Chelsea ketika mereka meraih kemenangan 2-0 yang mengagumkan di Arsenal pada hari Ahad.

Lukaku kembali bergabung dengan Chelsea dari Inter Milan pada musim panas ini dengan bayaran rekod kelab sebanyak £ 97.5 juta dan menghasilkan pertunjukan hebat dalam debut keduanya.

– Alirkan ESPN FC Harian di ESPN + (AS sahaja)
– Tidak mempunyai ESPN? Dapatkan akses segera

Reece James meraih gol kedua setelah pembuka Lukaku ketika Chelsea memperoleh kemenangan berturut-turut pada awal Liga Perdana.

Romelu Lukaku menghasilkan persembahan yang menakjubkan dalam debut keduanya di Chelsea.
Romelu Lukaku menghasilkan persembahan yang menakjubkan dalam debut keduanya di Chelsea.

Ketika ditanya mengenai penampilannya, Lukaku mengatakan kepada Sky Sports: “Yang dominan, saya akan katakan.

Saya berusaha memperbaiki diri setiap kali, saya masih ada jalan yang panjang tetapi hari ini bagus untuk menang.

Kami harus menang dan terus maju, Liga Perdana adalah liga yang sangat kompetitif.

“Pada penghujung hari, anda mahu bekerja keras untuk pasukan, menjaringkan dan mencipta peluang. Saya telah mengusahakannya dan pasukan ini sangat berbakat.

Mereka adalah juara Eropah dan mereka mahu terus membangun dan saya mahu terus menang Kita harus terus berjuang dan terus memberikan persembahan seperti ini.

“Anda melihat banyak, bukan sahaja dari saya tetapi pasukannya menyesuaikan diri dengan sangat baik dan mereka menjadikan hidup saya sangat selesa dan saya tidak tertekan untuk masuk ke dalam permainan.

Saya hanya mempunyai satu perkara di fikiran saya, memenangi permainan dan saya gembira untuk kelab dan peminat. “

Permulaan awal yang mengecewakan Arsenal berlanjutan apabila Mikel Arteta menyaksikan pasukannya kalah 2-0 dalam perlawanan berturut-turut.

Kedua-dua pasukan kehilangan pemain utama setelah keputusan COVID-19 positif dengan pemain pertahanan Arsenal, Ben White bernilai £ 50 juta, dan pemain Chelsea, Christian Pulisic juga menolak.

Arsenal bermula dengan cemerlang tetapi Chelsea yang membuka skor selepas 15 minit ketika Lukaku mengalahkan Pablo Mari untuk memanfaatkan umpan silang James.

Pablo Mari bergelut ketika kekalahan Arsenal 2-0 kepada Chelsea

Itu adalah gol pertama penyerang untuk kelab itu setelah membuat debutnya di Chelsea sembilan tahun lalu.

Chelsea mendominasi permainan sejak itu dan meraih detik setelah 35 minit ketika James berada di hujung gerakan yang mengalir untuk menjaringkan bola ke sudut atas.

Tepat sebelum jeda , Arsenal menolak rayuan penalti ketika Bukayo Saka bertabrakan dengan James sementara Kai Havertz melambung jauh dari umpan silang Gunung Mason .

Tuan rumah mempunyai peluang pertama yang bermakna pada babak kedua apabila usaha membelokkan Saka ditepis dengan pantas oleh penjaga gol Edouard Mendy .

Arsenal mempunyai peluang yang lebih baik sebelum menandakan satu jam dengan Rob Holding melaju jauh dari jarak dekat setelah Flick-on Mari.

Dengan baki 12 minit, Lukaku hampir menjaringkan gol ketiga Chelsea tetapi tandukan jarak dekatnya berjaya ditepis bar oleh Bernd Leno .

Leno juga menolak Kai Havertz lewat tetapi Chelsea meraih kemenangan untuk menumpukan tekanan pada saingan London, Arsenal.

Jurulatih Chelsea Thomas Tuchel mengatakan dia sangat senang dengan cara Lukaku masuk ke dalam pasukan dengan begitu cepat.

“Dia memberikan sesuatu untuk permainan kami yang tidak kami miliki, seperti melindungi bola dan bermain sangat langsung di depan dan ke lini terakhir,” kata Tuchel kepada Sky Sports.

Sky Sports

“Anda tidak boleh bermula lebih baik daripada dengan gol. Dia hampir menjaringkan gol kedua – ia adalah penyelamatan besar oleh Bernd Leno – dan dia membantu setengah peluang dan peluang. Ini permulaan yang baik dan kami harus memperbaiki dari sini.”

Ringkasan – Malaysia Harian

Sumber – Berita Harian | Utusan | Bernama


Jika Like & Share ke Media Sosial Anda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *