DONNY VAN DE BEEK PATAH SEMANGAT DI MANCHESTER UNITED

donny van de beek featured

donny van de beek featured

Jika Like & Share ke Media Sosial Anda

Setelah dua perlawanan memasuki musim Liga Perdana yang baru, pengurus Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer tidak memberikan satu minit pun kepada Donny van de Beek di lapangan. 

Cukup sudah cukup, dan kelab harus menjual pemain jika mereka tidak menginginkannya, atau mereka berisiko merosakkan karier pemain Belanda yang berpotensi hebat.

Kegagalan Manchester United untuk menggunakan Donny van de Beek membazirkan karier pemain Belanda itu dan jika Ole Gunnar Solskjaer tidak akan menggunakannya, maka orang lain harus mendapat peluang.Ketika United bermula dengan Fred dan Nemanja Matic menentang Southampton, itu semestinya merupakan tanda amaran.

Solskjaer telah diberi kesempatan untuk membangun tim yang dapat berkembang menjadi tim penyerang yang lebih canggih, dan ketika mereka dapat meneruskan momentum dari kemenangan hari pembukaan mereka melawan Leeds, mereka malah mundur.

Donny van de beek
Donny van de beek

Baik Fred dan Matic adalah pemain yang mengerikan, tetapi apa yang mereka lakukan adalah terhad. Mereka mungkin dapat mengitar semula bola dengan cukup cermat, tetapi saat-saat mereka membuat sesuatu dari apa-apa, menggerakkan bola dengan cepat, atau melancarkan serangan balik sangat terkenal dengan seberapa kecil bola itu terjadi. 

Baik pemain Brazil atau Serbia adalah pemain yang tegas. Walaupun Van de Beek hampir tidak pernah berlumba di Old Trafford dalam satu tahun terakhir, setidaknya dia harus diberi kesempatan sebanyak teman sebayanya.

Yang anehnya, pemain Belanda itu tampaknya telah melakukan cukup banyak hal di Ajax untuk membenarkan perpindahan ke Real Madrid, yang akan terjadi sekiranya bukan kerana kerosakan yang dilakukan terhadap kewangan kelab Sepanyol itu sebagai akibat dari wabak coronavirus. 

Dia jelas bukan badut, dan penampilannya ke Belanda telah menunjukkan dia sebagai pemain yang memiliki ukuran Matic, Fred dan Scott McTominay. Dia mungkin tidak dapat menyaingi Paul Pogba ketika dia berada di tahap terbaik, tetapi ada sedikit pemain yang dapat.

Ringkasan – Malaysia Harian

Sumber Rujukan – Berita Harian | Harian Metro | Utusan Utama | Malaysiakini | Bernama


Jika Like & Share ke Media Sosial Anda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *