Manchester United vs Southampton : 1-1

manchester united vs southampton

manchester united vs southampton

Jika Like & Share ke Media Sosial Anda

Manchester United mencatat rekod Liga Perdana dengan 27 perlawanan tanpa kalah dari rumah dengan seri 1-1 di Southampton pada hari Ahad.

Mason Greenwood menyelamatkan mata untuk pasukan Manchester United kendalian Ole Gunnar Solskjaer dengan serangan pada babak kedua untuk membatalkan gol Fred sendiri.

– Alirkan ESPN FC Harian di ESPN + (AS sahaja)
– Tidak mempunyai ESPN? Dapatkan akses segera
– Penilaian: Fred, Perjuangan Matic di Man Utd seri di Southampton

United menyamai rentak tandang Arsenal selama kempen tanpa kalah mereka selama musim 2003-04.

manchester united
Mason Greenwood meraih gol keduanya musim ini untuk menyelamatkan satu mata untuk Manchester United

Paul Pogba memberikan bantuan lain untuk meraih kelima kempennya tetapi United tidak dapat meraih ketiga-tiga mata.

Southampton mempunyai peluang pertama dalam masa dua minit ketika David de Gea menyelamatkan dari sepakan percuma James Ward-Prowse tetapi United mendominasi sejak itu.

United menghampiri beberapa saat kemudian apabila sepakan percuma Bruno Fernandes dilambung ke palang oleh Harry Maguire dan lantunan Anthony Martial dikeluarkan oleh Mohammed Salisu .

Salisu berada di tangan untuk menyekat rembatan jarak dekat Pogba beberapa minit kemudian sementara pemain tengah United itu juga menanduk peluang yang baik ke atas bar.

Tuan rumah bertahan dan mendahului rentak permainan setelah 30 minit ketika serangan Adams dari luar kotak penalti dibelokkan dan dijumpai di sudut bawah.

Southampton memimpin hingga minit ke-55 ketika Pogba masuk ke dalam kotak untuk menyusun Greenwood untuk menjaringkan gol penyamaan.

Pogba juga hampir meletakkan United di depan beberapa saat kemudian dengan larian solo yang baik tetapi dia melepaskan rembatannya tepat melepasi tiang.

Sejurus selepas jam, para pengunjung membuat serangan balas pantas yang tidak dapat dilakukan Greenwood untuk pulang dari umpan silang Fred.

Southampton hampir memanfaatkan kesalahan Maguire setelah 75 minit ketika Adam Armstrong berjaya diselesaikan tetapi De Gea melakukan penyelamatan yang baik untuk menafikannya.

United berjuang untuk mencari pemenang tetapi Southampton bertahan dengan baik untuk mencatatkan mata pertama mereka musim liga.

Greenwood memuji prestasi Southampton tetapi mengkritik pasukannya kerana tidak memanfaatkan gol penyamaan.

“Itu adalah permainan yang sukar, Southampton bertahan dengan baik tetapi di mata saya kami kehilangan dua mata,” katanya kepada Sky Sports.

“Ketika kami mendapat gol penyamaan, kami seharusnya pergi ke tenggorokan, masa berlalu dan kami tidak memperoleh pemenang menjelang akhir.”

Bek kanan Southampton, Valentino Livramento berkata, pasukannya mempunyai peluang untuk meraih tiga mata tetapi dia gembira dengan satu mata.

“Kami tahu cara kami bersaing adalah dengan bersikap fizikal dan agresif dengan akhbar dan memukul mereka di kaunter,” katanya.

“Saya merasa kami dapat memenangi pertandingan, mungkin akan kalah dalam pertandingan, tetapi hasil seri adalah hasil yang adil.”

Ringkasan – Malaysia Harian

Sumber Rujukan – Berita Harian | Harian Metro | Utusan Utama | Malaysiakini | Bernama


Jika Like & Share ke Media Sosial Anda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *