Udinese vs Juventus, Gol Ronaldo Dinafi “VAR”

Udinese vs Juventus
Jika Like & Share ke Media Sosial Anda

Pemain gantian Juventus, Cristiano Ronaldo ditolak sebagai pemenang waktu berhenti oleh VAR ketika Udinese turun dari dua gol untuk mencatat keputusan seri 2-2 dalam aksi pembuka musim Serie A yang mengasyikkan pada hari Ahad. – Udinese vs Juventus

Ronaldo memulakan permainan di bangku simpanan di tengah spekulasi mengenai masa depannya di kelab. Menurut Sky Italy, Ronaldo meminta untuk tidak memulakan pertandingan dan ESPN telah menghubungi wakil Ronaldo untuk memberi komen. – Udinese vs Juventus

– Panduan penonton ESPN +: LaLiga, Bundesliga, MLS, Piala FA, banyak lagi
– Streaming ESPN FC Harian di ESPN + (AS sahaja)
– Marcotti: Ronaldo, Juventus, Real Madrid dan Instagram

Tetapi setelah terus maju, penyerang berusia 36 tahun itu mengira dia telah menuju kemenangan tepat ketika kematian, hanya untuk VAR memerintah Ronaldo menjadi offside. – Udinese vs Juventus

Pada perlawanan pertama Massimiliano Allegri yang bertugas setelah kembali buat kali kedua di kelab, gol oleh Paulo Dybala dan Juan Cuadrado memberi Juve masa depan yang selesa.

Udinese vs Juventus
Juan-Cuadrado-Juventus-Udinese-goal

Sepakan penalti yang lemah oleh penjaga gawang, Wojciech Szczesny enam minit selepas rehat memberikan peluang kepada Udinese untuk kembali ke perlawanan sebelum kesilapan yang lebih buruk oleh Kutub membiarkan Gerard Deulofeu menyamakan kedudukan pada minit ke-83.

Ronaldo, yang bermain untuk Alvaro Morata pada babak kedua, kemudian meraikan pertemuan dengan umpan silang Federico Chiesa dengan sempurna, hanya untuk melihat kegembiraan Juve dikurangkan oleh VAR setelah melakukan tinjauan panjang.

Ronaldo telah keluar dari persahabatan pra-musim terakhir Juve pada pertengahan minggu, dengan kelab mengatakan bahawa Portugis tidak sihat sepenuhnya.

Dia dijangka akan menentang Udinese tetapi ditinggalkan di bangku simpanan, dengan naib presiden Juve, Nedved mengatakan sebelum pertandingan bahawa kebimbangan kecergasan sekali lagi membuat dia keluar dan apa-apa perbincangan yang dia minta untuk ketinggalan dalam pertandingan agar tetap cergas untuk bergerak jauh dari kelab itu hanya spekulasi.

“Ronaldo merasa sihat; saya telah berbicara dengannya sebelum perlawanan, mengatakan kepadanya bahawa dia akan bermula di bangku simpanan,” kata Allegri kepada DAZN. “Dia membuat dirinya tersedia, dia melakukannya dengan baik ketika memasuki lapangan.”

Di lapangan, Juve tidak memerlukan pencetak gol terbanyak musim lalu di Serie A, kerana Dybala meletakkan kempen yang mengecewakan musim terakhir di belakangnya dengan penyudah naluri awal sebelum Cuadrado selesai dengan cemerlang untuk menjadikannya 2-0 dalam masa 23 minit.

Tetapi pelawat kemudian mengakui penalti lembut, yang ditukar oleh bekas penyerang Juve, Roberto Pereyra , ketika tuan rumah kembali ke pertandingan.

Szczesny pada waktu itu terlalu santai pada bola, berusaha menjatuhkannya melewati Stefano Okaka , yang membuat blok, dan Deulofeu berada di tangan untuk menyapu bola ke gawang kosong untuk mengejutkan pelawat.

Gol pada mulanya dikesampingkan karena pelanggaran terhadap Szczesny, tetapi VAR campur tangan untuk membatalkan keputusan.

Malam pengadil pembantu video masih belum selesai. Salib dari Chiesa, salah satu pemain terkemuka Itali dalam kejayaan Euro 2020 pada musim panas ini, adalah sempurna, sementara lompatan dari Ronaldo tidak dapat dihentikan.

Pemain veteran itu nampaknya telah meraih kemenangan lain untuk pasukannya, tetapi itu tidak dimaksudkan untuk menjadi Juve, banyak tip pakar untuk gelaran musim ini, memulai awal yang mengecewakan.

Ringkasan – Malaysia Harian

Sumber Rujukan – Berita Harian | Harian Metro | Utusan Utama | Malaysiakini | Bernama


Jika Like & Share ke Media Sosial Anda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *