Wolves vs Tottenham: Spurs menang

Wolves vs Tottenham

Wolves vs Tottenham

Jika Like & Share ke Media Sosial Anda

Wolves vs Tottenham menyaksikan Dele Alli menjaringkan satu-satunya gol permainan, tetapi mungkin yang lebih penting ia juga menyaksikan Harry Kane membuat debut Liga Perdana 2021-22, di Stadium Molineux pada hari Ahad.

[REAKSI: Wolves vs Tottenham: Nuno bercakap debut Kane; Dele gembira  ]

Persembahannya hampir tidak mengikut piawaian Tottenham, tetapi Nuno Espirito Santo meningkat menjadi dua kemenangan dari dua perlawanan di Liga Perdana ketika dia kembali ke tempat asalnya empat musim.

Skor akhir, statistik, keputusan Wolves vs Tottenham

Gol dijaringkan: Wolves (Tiada); Tottenham (Alli 10 ′ – PK)

Tembakan: Wolves 25, Tottenham 8

Tembakan tepat pada sasaran: Wolves 6, Tottenham 6

Pemilikan: Wolves 58, Tottenham 42

wolves vs tottenham
Wolves vs Tottenham

3 perkara yang kita pelajari, Wolves vs Tottenham

1. Kane masih “salah satu dari kita sendiri” : Kane membuat debut musimnya pada minit ke-71, dan mengejutkan beberapa (banyak?) Dia masuk ke paduan suara “Harry Kane, dia salah satu dari kita sendiri.” Pada penghujung hari, peminat Tottenham tahu pasukan mereka lebih baik dengan Kane, boleh dibilang no terbaik. 9 di dunia, di sisi dan yang masih mengalahkan perasaan sakit hati dan plot perpindahan yang gagal.

2. Letakkan kembali titik terang : Ketibaan Nuno telah memberi Alli kemudahan baru untuk hidup, dan dia tampak ingin memanfaatkannya sepenuhnya. Pemain tengah berusia 25 tahun itu adalah sekumpulan tenaga, kadar kerja dan tekanan dalam kemenangan pembukaan musim ke atas Manchester City, dan pada hari Ahad dia melihat penalti yang memenangi permainan dari awal hingga akhir untuk memberi ganjaran kepada pengurus barunya dengan tiga lagi mata.

3. 2 perlawanan, 0 gol untuk Wolves : Di sisi positifnya, Wolves hanya kebobolan dua gol dari dua perlawanan pertama mereka dan, untuk jangka panjang, kelihatan seperti bahagian yang lebih baik dalam kedua-dua permainan. Di sisi negatif, pasukan Bruno Lage masih belum menjaringkan gol setelah membuat semua peluang menjaringkan peratusan tinggi. Ini adalah kerja yang sedang dijalankan di Molineux, dan ada sesuatu yang perlu dibina, tetapi mata tidak akan berjaya.

Man of the Match : Dele Alli – Dia selalu terlalu baik untuk membiarkan kariernya merosot kerana seorang pengurus benar-benar tidak menilai dia.

Tidak ada dua cara mengenai ini: Serigala menguasai sepenuhnya dalam setiap kategori statistik dan melalui permainan. Sayangnya, itu hanya penting apabila anda menjaringkan gol.

Dele memperolehnya, menukarnya

Kurang dari 8 minit sebelum Alli memenangi sepakan penalti dan menukarnya dengan kelebihan 1-0.

VIDEO: Sorotan Liga Perdana ] 

Sergio Reguilon menyelinap diagonal pintar di bahagian belakang pertahanan Wolves, menjadikan Alli dalam perlumbaan kaki dengan penjaga gol Jose Sa. Alli berada di tempat pertama dengan selesa dan semua Sa die memotong kakinya dari bawahnya setelah tiba lewat.

Alli mengambil penalti, menghantar Sa ke kanan dan memasukkan bola ke kiri.

Ringkasan – Malaysia Harian

Sumber Rujukan – Berita Harian | Harian Metro | Utusan Utama | Malaysiakini | Bernama


Jika Like & Share ke Media Sosial Anda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *